Awesome Jobs: Kont Modeller

Als tegenhanger van het razend succesvolle TV-programma ‘Dirty Jobs’ gaat Be Awesome verslag uitbrengen van Awesome Jobs. Dit keer: Kont Modeller

Bijna ieder kind wilt graag in de Videogame industrie werken. Tot ik op mijn dertiende erachter kwam hoe dramatisch de uren waren en hoe slecht het salaris was (en ook een beetje mijn complete waardeloosheid in Wiskunde en andere benodigde vakken) wilde ik ook graag werken aan mijn favoriete hobby. Toch zijn er nog genoeg mensen de games graag willen maken. Zo ook Kenichiro Yoshimura, die werkte aan de videogame Bayonetta.

Voor de mensen die niet weten wat Bayonetta is: Bayonetta is een kick ass third person actiegame met een ontzettend knappe vrouw als speelbaar personage. Het is niet raar dat het personage stoute gevoelens bij veel mannelijke gamers oproept, omdat ze speciaal is ontworpen om zo mooi maar realistisch mogelijk te zijn. Althans, zo realistisch als je kan zijn met terwijl je bliksem slaat en vuur trapt.

Realistische moves

Het personage werd ontworpen door een team aan modellers die de hele dag naar plaatjes mocht kijken van bloedmooie vrouwen om zo een personage in elkaar te sleutelen die volgens hun, en vele mensen die later de game mochten spelen, perfect was qua lichaamsbouw en uiterlijk. De eerder genoemde Kenichiro Yoshimura had de uitzonderlijk leuke taak om alleen maar aan haar kont te werken.

“I really wanted to get Bayonetta’s backside perfect. I guess I am into that sort of thing…”

Kenichiro Yoshimura

Dus als er ooit nog iemand aan je vraagt waarom je graag aan videogames wilt werken in plaats van naar meiden te kijken, kan je dus laten weten dat het zomaar opeens je taak kan zijn om de hele dag te kijken naar prachtige modellen en hun derrières zodat gamers over de hele wereld een goed uitzicht hebben in hun volgende game.